על השיטה

המשחקים באתר מחולקים לקטגורית על פי תיאוריית האינטלגנציות של גרדנר:

בין- אישית: מתבטאת ביכולת להבין את הזולת; רגשותיו, מחשבותיו, כיצד האחר עלול לפעול ואיך אני יכול לעבוד יחד איתו ולתקשר עמו בדרך המתאימה לו.

תוך- אישית: נמדדת ביכולת של הפרט לבנות דימוי עצמי כנה ומדויק על עצמו, להסיק מסקנות על עצמו ועל ההתנהגויות בהם הוא בוחר,  תוך מודעות למגבלות שלו ולמניעים שלו.

לשונית: אינטליגנציה זו קשורה ליכולת השפה, הדיבור, קריאה ותקשורת יעילה.

לוגית-מתמטית-מדעית: מתבטאת ביכולת להסיק מסקנות, להבחין בתבניות מספריות וביכולת לחשב ולהגיע לפתרונות מתמטיים.

חזותית מרחבית: מתבטאת ביכולת להתמצא במרחב ולתמרן אותו לשימושים שונים; אומנות, חללים שונים, מפות, משחקים במרחב (משחמט ועד כדורגל).

גופנית-תנועתית (קינסתטית): מתבטאת ביכולת להביע רעיונות, לפתור בעיות תוך שימוש ושליטה בתנועות הגוף. בכל סוגי הפעולות המצריכות שליטה מוטורית או שימוש בגוף ככלי הבעה, מתנועות הספורטאי והרקדן ועד לפעולת ידו של הרופא המנתח.

מוזיקלית: באה לידי ביטוי ברגישות למקצב, צליל ונעימה של יצירה מוזיקלית, בתפיסה של צורה מוזיקלית והבחנה בין צורות שונות.

קולינרית: באה לידי ביטוי ביכולת להבין את התכונות של חומרים שונים והבנה של ההשלכות של חיבור בין החומרים השונים. לדוגמא: מדען, בשלן.

נטורליסטית: היכולת להתמצא (לא רק מבחינה חזותית-מרחבית) אלא גם לדעת לקרוא סימנים בטבע, לשמוע צלילים בטבע ולקרוא את הטבע.

מתוך “אינטליגנציות מרובות” כהן, אברהם. פורסם ב”פירות יוסף”: לקט מאמרים בנושאי חינוך והוראה 2001.

בנוסף המשחקים מתויגים בתגיות המתייחסות למיומנויות שונות שילדים רוכשים ומשפרים מלידה ועד  גיל בית הספר כמו: תיאום עין-יד, ויסות כוח, חיזוק מתח שריר ועוד.